kommentarer efter debuten

Först utkommer det lite kommentarer efter matchen. Referatet kommer senare under kvällen. Dock behöver alla ni, mina vänner, veta hur matchen gick. Efter att laget slutade på en seger under hela förra säsongen blev det direkt succe, all hård vinterträning har skötts utmärkt. 4-1 och efter en välspelad match med två förträffliga lag på planen.

John "Z" Zellmer är väldigt imponerad över lagets insats.
"direkt kortpassningarna på offensiv planhalva var som att sätta tänderna i ett moget päron. Det bara går av sig själv utan ansträngning."

Det är bara att hålla med. Motståndet hängde inte riktigt med och Pappa Betalar kunde ofta bita sig fast och komma till avslutningslägen. Undertecknad hade inte mycket med just dessa passningar att göra men där har John följade kommentarer om.

"jag är imponerad över ditt rörelsemönster. Det var hyfsat obefintligt men ändå var du på rätt ställe och bröt ofta. Jag gillar insatsen. I andra blev du mer dominant och att du får göra 1 + 1 var du värd."

Trots det obefintliga rörelseschemat var undertecknad tvungen byta 4-5 gånger. Kändes stabilt att vinna lite bollar tidigt och ge den till en medspelare så fort som möjligt. I andra kunde vi spela smartare och att få göra 3-1 och passa till 4-1 känns toppen. John är dessutom mästar coach/manager och vet vad han pratar om, han har vunnit både allsvenskan, svenska cupen och hattrick masters i oline managerspelet Hattrick (www.hattrick.org). Dessutom är han rätt bra på FM2008 och tagit West Brom till toppen av PL och CL. Känns skönt att ha hans beröm i ryggen.

Per Lennart Claesson öste beröm över matchens kvalitet och min insats. Dock mindre nöjd över konditionen mina lungor kund erbjuda.

"är det så jobbigt att springa 30 meter Ola? Att du bara ger bort bollen direkt efter det. Du ska hålla dig längre bak, där gör du det bra. Låt de tekniskt starkare spelarna utföra offensiven. De spelar vackert där framme när du håller dig undan".

Matchreferat kommer senare under kvällen. Det kommer innehålla rutin, CV, Bananer, bananflugor, vackra avslut och svettiga räddningar. Kom tillbaka senare under kvällen som sagt och se hur jag binder ihop alla de orden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0