ett första steg

om en timma är det dags för första steget mot comebacken. Det är dags att köpa skor och benskydd för kvällens match. Efter en genomgående undersökning har jag nu hittat vart det går klöpa de billigaste skorna. Det bär snart iväg för att se om de finns live i butiken, live spritt språngandes stående på hyllan i butiken. I eller utanför kartongens inre mörker. Väntandes på att få trippa in på en fotbollsplan och trampa någon sådär oskyldigt på tårna.

Det ska bli en fröjd att tillsammans med er alla få uppleva denna dagen. En dag av glädje och berusning, en berusning av just det nämnda överflödet av glädje som kommer studsa som en flipperkula mellan alla delaktiva personer.

Väl mött, ett första steg är taget - för pappa betalar, mig och sverige.

Kommentarer
Postat av: Komo

Allt mindre än en flaska vin är inte värt att tala om. Inte i idrottssammanhang iallafall.



/KJ

2009-04-06 @ 16:27:52
Postat av: Barre

Vad e dubbar till för? Fäste? Nej det är ett vapen.

G.E

2009-04-06 @ 19:14:16
Postat av: Coach

Skadad dig nu inte så att du missar bandyn, den är trots allt viktigare och du måste öva för du sög ju sist :)

2009-04-08 @ 14:17:18
Postat av: SIC

Vapen och vapen, jag ser det som ett hjälpmedel, ett regelgodkänt hjälpmedel. Du vet som apor som använder grässtrån för att äta myror osv, dubbarna är till för att freda målet!



Innebandyn missar jag inte, senast var jag rätt het. Så länge jag fick skjuta, sämre i försvaret där. Man får ju inte röra någon, svårt som fan då!

2009-04-09 @ 15:52:13
URL: http://olatilllandslaget.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0