Uppståndelsen

Idag är ingen vanlig dag, det är en historisk dag. På ett soligt Heden i Göteborg kommer jag, Sveriges svar på Ivan Campo, göra en efterlängtad comeback. En comeback på den svenska fotbollens hjärta. Det är dessutom en debut, en debut i mitt nya lag, Pappa Betalar. Det är dags för pemiär i Korpen!

Glöm Allsvenskan i kväll. Det är på heden det sker. 18.00 smäller det till och det kommer sprudla som en stark chili puttrandes i en kastrull! Kvällens motstånd är för mig ett okänt lag i Göteborgs lägsta serie. Glöm gladfotbollen, jag lovar bjuda på en klackning men mest av allt lovar jag bjuda på effektiv spelförstörelse som bara jag och Ivan mästrar. Konstruktiv spelförstörelse, som ordnad kaos. Smaka på det, låt det rulla runt i munnen. Detta är stort, så stort att det är svårt, om än möjligt, att förstå sig på i sin helhet.

Eftersom jag är en multitalang startades denna blogg där du kan följa min väg till landslaget. Ett landslag som står utan fältherre på mitten, och trots bra gnetspel mot portugal saknades de där avgörande maskningarna och tidskrävande övningarna som jag har en efterlängtad expertis i. Ett landslag utan Linderoth behöver en Campo. Och samtidigt saknade Sverige en massmedia som misslyckats att uppfatta denna offantliga händelse, och det är där min andra talang och denna bloggen kommer på tal igen. Med mina Birro vackra ord kommer min utveckling kunna läsas utav hela världen, eller i alla fall de med svenska kunskaper.

Ta er till Heden ikväll, 18.00 och se mig och Pappa Betalar göra säsongspremiär i våra vackra gula tröjor! Missa inte chansen att se Birro och Campo i en och samma person försöka maska bort dryga 50% av andra halvlek. Det är något ni inte kommer få chansen att uppleva igen på åtmionstonde en vecka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0